Kantinecommissie

 

 

Kantinedienst, wat houdt dit in?

Alle leden van de Bildtse TC (18 jaar en ouder) worden per seizoen één- of tweemaal ingedeeld voor een kantinedienst. Bij georganiseerde tennisactiviteiten kunnen de tennissers en de toeschouwers terecht in de kantine voor een hapje en drankje. Tijdens jou kantinedienst ben jij verantwoordelijk voor de bar en de keuken. Dit houdt in dat je bestellingen opneemt, klaar maakt en afrekent. Aan het einde van je dienst zorg je ervoor dat zowel de kantine als de kleed- en toiletruimte netjes worden achtergelaten. Zo kan elke tennisactiviteit weer fris starten.

 

 

Hoe weet ik wanneer ik kantinedienst heb?

Aan het begin van het seizoen wordt de wedstrijdkalender per mail onder alle leden verspreid. Achter de activiteiten staan de ingedeelde leden voor de kantinedienst. Deze wedstrijdkalander is tevens op de website terug te vinden. Wijzigingen worden ook op de website aangepast, zodat er een goed overzicht is. Als je gezamenlijk kantinedienst heb kun je onderling afstemmen wie het geldzakje haalt.

Als extra geheugensteun wordt een week voorafgaand een mail gestuurd over je kantinedienst. Neem deze vooral serieus, want het is heel belangrijk voor onze verenging en kantine dat diensten goed worden vervuld.

 

Waar haal ik de sleutels en het wisselgeld?

Er wordt gewerkt met een sleuteldienst, waardoor het geldzakje wekelijks van een ander lid gehaald moet worden. Op de website vind je een overzicht waar je het geldzakje kan halen, daarnaast staat het overzicht verwerkt in de wedstrijdkalender. Op zondag na de activiteit vind de wisseling van het zakje plaats. Hierdoor graag attentie dat het zakje op zondag terug gebracht wordt naar de persoon die vanaf maandag sleuteldienst heeft.

Wil je je aanmelden voor de sleuteldienst voor volgend seizoen of als er vragen zijn dan kun je terecht bij Peter

 

Wat moet ik doen als ik op de geplande datum geen kantinedienst kan draaien?

Het kan altijd voorkomen dat de ingeplande datum voor je kantinedienst niet handig uit komt. De verantwoordelijkheid is dan aan de leden zelf om de kantinedienst te ruilen. Een handige tip is om dit zo vroeg mogelijk te doen, dan is het namelijk zo makkelijk mogelijk. Als je hebt geruild wil je dit dan graag doorgeven aan de Kantine Commissie? Dit kan doormiddel een mail te sturen naar kc@bildtsetc.nl.

 

Wat zijn de taken van de kantinedienst?

  • Degene die de kantine opent haalt het geldzakje met sleutel bij de sleuteldienst.
  • De kantinedienst zet de koffie en de thee klaar.
  • Graag de vlag buiten hangen. (Groen boven)
  • De kantinedienst neemt bestellingen op, maakt deze klaar en rekent deze af.
  • De BTC heeft een assortiment van warme en koude dranken. Deze zijn te vinden in de bar en in de keuken. Als het hier op is, kun je extra voorraad vinden in de koelcel achter.
  • De BTC heeft ook een assortiment van eten. In de keuken kan je hierover diverse aanwijzingen vinden hoe je de “gerechten” moet maken.
  • Tijdens de borrel kun je nootjes en/of chips neerzetten.
  • Bij sommige activiteiten zal de kantine commissie zorgen voor extra hapjes.
  • Glazen en bordjes graag afwassen. Voor glazen kan de spoelbak met glansmiddel in de bar gebruikt worden.
  • Probeer tijdens je dienst de bar en keuken schoon en netjes te houden.
  • Zorg tijdens en na de kantinedienst dat koelingen weer worden bijgevuld.

Afsluiten van de kantine:

  • De vloer van de kantine, hal, toiletten en kleedkamers stofzuigen of vegen.
  • Controle of de toiletten en de kleedkamers schoon zijn.
  • Zo nodig koelingen nog verder bijvullen met bier, fris, etc. .
  • Verlichting uit (het digitale fotolijstje gaat gelijk met de keukenverlichting aan/uit).
  • Controleren of ramen, deuren en schuifpui goed zijn afgesloten (De sleutel van het hekje naar de ijsbaan hangt naast het kastje van de verlichting in de hal)
  • Hek afsluiten (is dezelfde sleutel als van de ingang van het gebouw).
  • Het geldzakje en sleutels bij de sleuteldienst.

 

Wat zijn de sluitingstijden?

  • Voor tossavonden is de laatste ronde voor het bestellen van consumpties vastgesteld op 23:00u. Het complex uiterlijk 23:30u afsluiten.
  • Bij toernooien en competitiewedstrijden kan er tot 1 uur na de laatste wedstrijd gebruik worden gemaakt van de kantine. In overleg met bestuur of commissies kunnen tijden worden aangepast.
  • Competitieteams zijn zelf verantwoordelijk om de kantine op de juiste manier af te sluiten.

Tot slot nog enkele aandachtspunten:

  • De kantinedienst begint een half uur voor aanvang van de wedstrijd. Op de activiteitenkalander staat de aanvang van de activiteit. De kantinedienst begint dus een half uur eerder.
  • Degene die kantinedienst draait mag op kosten van de club wat drinken en soep nemen, maar eten dient betaald te worden.
  • Alleen degenen die dienst hebben staan achter de bar. Ook kinderen is het niet toegestaan zich achter de bar te begeven.
  • De vraag is of alle leden zoveel mogelijk willen pinnen!
  • Mocht het zo zijn dat je producten op maakt en/of zijn. Zou je dit dan door willen geven aan de kantine Commissie? Dit kan via het contact formulier onder het kopjes kantine. Of doormiddel van een mail te sturen naar kc@bildtsetc.nl

 

Alle vrijwilligers alvast heel erg bedankt voor jullie inzet!!!

De kantinecommissie,

Sonja, Hylkje, Elles & Peter

 

 

Hoofdadres

Hartman Sannesstraat 11

9076EB St. Annaparochie

Postadres

Over de Barte 5

9076 JK St. Annaparochie

Telefoon

0518-402700

Copyright | 2024 | Valk Event Productions